راهنمای خرید آلاچیق چوبی ارزان در تبریز{ بدانید و با خیال راحت بخرید }

آلاچیق سنتی چوبی در تبریز

در این مقاله داریم برای همشهریان عزیزمان در شهر تبریز مقاله ای تهیه کنیم تا در هنگام خرید آلاچیق با خیالت راحت بتوانند انتخاب و خرید کنند. برای این که بتوانید یک آلاچیق چوبی ارزان در تبریز پیدا کنید باید ابتدا در مورد آلاچیق ها اطلاعات و آگاهی داشته باشید. سپس با توجه به بودجه تان و با بررسی مواردی که انتظار دارید از بین موارد موجود انتخاب کنید.

هر آنچه باید در هنگام خرید آلاچیق چوبی ارزان در تبریز بدانید :

آلاچیق چیست؟

آلاچیق تابستانه توری در تبریز

تارم یا آلاچیق به سازه ای سقف دار گفته میشود که از اطراف باز است و به منظور استراحت در مکان هایی مثل محوطه باغ، ویلا، حیاط خانه، کنار ساحل و مکان های تفریحی ساخته میشود.نوع طراحی آن به شیوه ای است که میتوانید با خیالی راحت چند ساعت از شبانه روز را به استراحت بپردازید.

تسلط بر مناظر اطراف، چرخش هوای آزاد و استراحت در زیر سایه بان مزایای این سازه خاص هستند که البته باعث میشود افراد ترغیب به ساخت آن بشوند. در حال حاضر در بازار بسیاری از آلاچیق های پیش ساخته وجود دارد و کمتر کسی به سمت ساخت تارم های سنتی میرود؛ مگر اینکه شخصا علاقه به سازه و دکوراسیون سنتی با چوب طبیعی داشته باشد.

انواع و اقسام آلاچیق

آلاچیق چوبی مدرن در تبریز

آلاچیق با توجه به متریال هایی که در آن بکار میرود به انواع متعددی دسته بندی میشود.

اگر از شما بپرسند که چه متریالی انتخاب میکنید با درصد بالایی ممکن است چوب را انتخاب کنید زیرا اکثر مدل هایی که در اطراف دیده اید با این متریال بوده است. اکثر افرادی هم که قصد خرید آلاچیق چوبی ارزان در تبریز را دارند همین متریال را انتخاب می کنند.

اما جالب است که بدانید به خاطر ساخت این سازه دکوراتیو و کاربردی باب میل خودتان میتوانید از متریال های بسیار متنوع با طراحی خاص انتخاب کنید مثل فلز، شیشه، بتن، سنگ و آجر…..

آلاچیق فلزی

آلاچیق فلزی چیست؟

آلاچیق های آهنی از محکم ترین و بادوام ترین نوع است که در ابعاد و اشکال متنوع ساخته میشود. البته میدانید که فلز ماده ای انعطاف پذیر است، از این رو گزینه ای مناسب برای ایجاد این سازه خاص به شمار می آید.

آلاچیق فلزی ساده در حالی که ساده هستند توانایی این را دارند که فضای پارک شهری را مزین کنند و زینت بخش مکان های مختلف باشند.

هزینه آلاچیق فلزی

هزینه ساخت آلاچیق فلزی به مسائل زیادی مثل کیفیت متریال، ابعاد آلاچیق، نوع طراحی و مدل مبلمان استفاده شده در آن بستگی دارد. هر چه از طرح های پیچیده تر استفاده شود طبیعی است که مقدار بیشتری فلز نیاز است، در نتیجه قیمت آلاچیق گران تر خواهد شد.

آلاچیق شیشه ای

آلاچیق شیشه ای در تبریز

این نوع تارم جدیدترین و خاص ترین مدل از مدل های آلاچیق است که میتوانید در پشت بام، رستوران ها، حیاط خانه و کافه های سنتی و مدرن اجرا کنید.شیشه هایی که به منظور ساخت آن استفاده میشوند نوعی عایق هستند و از انتقال گرما یا سرما جلوگیری میکنند.

بعضی از این مدل ها دارای شیشه های تاشو هستند و میتوانیم آن ها را در فصول گرم به صورت آکاردئونی باز کنیم.

هزینه آلاچیق های شیشه ای

 قیمت آلاچیق های شیشه ای یا هر مدل دیگه با توجه به طرح و اندازه شیشه و نوع یراق آلاتی که مورد استفاده قرار گرفته تعیین میشود. این نوع را نمیتوان جزو آلاچیق چوبی ارزان در تبریز قرار داد. چون اکثرا قیمت های بالایی دارند.

آلاچیق های چوبی یک نمونه مناسب برای آلاچیق چوبی ارزان در تبریز

طراحی و اجرای تخصصی آلاچیق و انواع سازه های چوبی در تبریز

آلاچیق های چوبی اصولا در مکان هایی که دارای درخت هستند ساخته میشوند و از لحاظ ظاهری با طبیعت هماهنگ میشوند.

مدل هایی که سقف آن ها با پیچک های خاص پوشیده شده اند جذابیت فوق العاده خاصی به باغ یا محوطه مورد علاقه شما میدهند.

آلاچیق چوبی با استفاده از چوب سرو و کاج ساخته میشود، زیرا سرو سبک وزن بوده و کاج بسیار محکم و مقاوم است.در کنار این دو، از چوب صدر و توسکا نیز استفاده میگردد. با توجه به زیست بوم منطقه این گزینه میتواند گزینه خوبی برای خرید آلاچیق چوبی ارزان در تبریز باشد.

مزایای آلاچیق چوبی

فروش انواع مدل آلاچیق در شهر تبریز و استان آذربایجان شرقی

اگر از آن دسته افرادی هستید که استراحت در روزهای آفتابی تابستان را دوست دارید و میخواهید در سایه ایی لذت ببرید و با دوستان یا اهل خانه گپ و گفت کنید توصیه میکنیم اقدام به ساخت آلاچیق در محوطه باغ نمایید. آلاچیق مکانی برای دورهمی های خانوادگی و دوستانه است که فضایی آرام بخش و چشم اندازی محشر دارد.

البته بدانید که لازم نیس برای داشتن آلاچیق زیبا مبلغ زیادی را کنار بگذارید زیرا گاهی اوقات ساخت آلاچیق با کمترین هزینه امکان پذیر است و شما سالها از جذابیت و کاربرد آن در ملک خود بهره خواهید برد. از انواع آلاچیق پیش ساخته گرفته تا انواع آلاچیق روی پشت بام به آسانی میتوانید ایده ها و سلیقه خود را اجرا نمایید.

آلاچیق حصیری

تولیدکننده آلاچیق حصیری در تبریز

برای ساخت این آلاچیق از چوب گیاه ارغوان استفاده میشود و برای تکمیل آن مبلمان یا کاناپه چوبی انتخاب میشود. مدل حصیری در مناطق گرمسیر و در مکان هایی مانند روف گاردن ها، محوطه رستوران ها، ویلا ها و باغ ها اجرا میشود. اگر قصد خرید آلاچیق چوبی ارزان در تبریز دارید و بودجه شما کمتر است ، این گزینه برای شما انتخاب ایده الی خواهد بود.

آلاچیق حصیری به جز اینکه فضایی مناسب برای نشیمن گاه فراهم میکند، از تابش مستقیم نور خورشید هم جلوگیری مینماید و میتوان از سایه آن در روز های گرم تابستان لذت برد.

هزینه آلاچیق حصیری

قیمت این نوع آلاچیق در مقایسه با انواع آلاچیق ها ارزان تر است و با کمترین هزینه میتوان آن را در مکان های مختلف ساخت.

آلاچیق پارچه ای یا چادری

قیمت آلاچیق چادری در تبریز

آلاچیق های که از جنس پارچه هستند بسیار مقاوم کششی ساخته شده اند و حتی اگر چندین سال در معرض تغییرات آب و هوایی قرار بگیرد مقاومت خود را حفظ مینماید. از عواملی که در دوام و طول عمر این پارچه ها اثر گذارند شامل استحکام و دوام، مقاومت کششی، ثبات رنگ، روکش و لعاب، قابلیت خود تمیز شوندگی و جذب اشعه خورشید میباشند.

هزینه آلاچیق پارچه ای

تمام سازه های این مدل آلاچیق به صورت پیش ساخته و سبک وزن هستند، در نتیجه هزینه های مربوط به اجرا و حمل و نقل آن ارزان تر از آلاچیق  های فلزی یا چوبی است.

پرگولا

قیمت پرگولا در تبریز

پرگولا نوعی سازه چهارچوب دار است که به صورت سفارشی از جنس چوب یا فلز ساخته میشود. سقف صاف یا قوس دار این سازه بر روی تیرک قرار میگیرد و شبکه ای سرپوشیده از تاک ایجاد میشود که هم به صورت باز و هم بسته قابل استفاده است.از انواع پرگولای چوبی میتوانیم به پرگولا ترموود، چوب پلاست و چوبی نام ببریم. این مورد هم یک مود دیگر از آلاچیق چوبی ارزان در تبریزاست.

آلاچیق مدرن

طراحی و ساخت آلاچیق های مدرن در تبریز

پرگولا نوعی سازه چهارچوب دار است که به صورت سفارشی از جنس چوب یا فلز ساخته میشود. سقف صاف یا قوس دار این سازه بر روی تیرک قرار میگیرد و شبکه ای سرپوشیده از تاک ایجاد میشود که هم به صورت باز و هم بسته قابل استفاده است.از انواع پرگولای چوبی میتوانیم به پرگولا ترموود، چوب پلاست و چوبی نام ببریم. این مورد هم یک مود دیگر از آلاچیق چوبی ارزان در تبریزاست.

هزینه آلاچیق مدرن

آلاچیق های مدرن خانگی در مقایسه و برآورد با نمونه های سنتی قیمت بیشتری دارند زیرا طراحی آن بسیار خاص و متنوع است.

آلاچیق سنتی

قیمت آلاچیق سنتی در تبریز

شکل هندسی این آلاچیق منظم است و اصولا از جنس چوب ساخته میشود. ساخت آلاچیق سنتی با استفاده از متریال هایی مثل چوب، سفال، الیاف طبیعی، نی و یا به صورت سازه های گنبدی شکل آجری یا بتنی اجرا میشود.

آلاچیق پشت بام

قیمت آلاچیق پشت بام در تبریز

طرح آلاچیق پشت بام مثل سایز آلاچیق ها است و طبق سلیقه خودتان میتوان مدل دلخواه را بر روی بام خانه اجرا کرد. شما میتوانید عصر های خنک تابستان را دور هم در فضایی سایه دار و امن سپری کنید.

هزینه آلاچیق پشت بام

هزینه طراحی و اجرای این مدل آلاچیق ها به نوع طراحی و متریالی که در ساخت آن ها به کار میرود بستگی دارد. این مسلم است که ابعاد کوچیکتر هزینه کمتری در بر خواهد داشت، زیرا متریال کمتری صرف ساخت آن ها شده است.