هر آنچه باید درباره سبک های دکوراسیون داخلی منزل بدانید

سبک شناسی در دکوراسیون داخلی

برای اینکه بتوانید در خانه خودتان سبک جذاب و خاصی داشته باشید باید از سبک های دکوراسیون داخلی منزل اطلاع داشته باشید تا بتوانید یکی ازبهترین و خاص ترین آنها را برای خانه خود انتخاب کنید.برای این اتفاق زیبا باید از همه قسمت های مختلفی که چیدمان منزل شمارا تشکیل میدهند اطلاع داشته باشید و نکات مهم و مختلف را برای چیدمان و یا خرید وسایل رعایت کنید.

شاید فکر کنید که سبک های دکوراسیون داخلی منزل محدود به چند تا مورد کوچک است، اما در ادامه به شما خواهیم گفت که سبک های دکوراسیون داخلی انواع مختلفی دارد که چند نمونه جذاب آنها را برای شما آورده ایم.

سبک مدرن در دکوراسیون داخلی منزل

دکوراسیون داخلی مدرن ایرانی

لازم است که بدانید مهمترین ویژگی سبک مدرن رنگ های ساده و خط های صاف و منظم است و هر چه فضا خلوت تر و ساده تر باشد با سبک مدرن تطابق بیشتری دارد. بهتر است از شیشه و استیل و رنگ های سفید و نقره ای در فضا استفاده شود و هرچه وسایل صاف و صیقلی تر باشند این سبک جذابیت بیشتری خواهد داشت.

سبک دکوراسیون امروزی

دکوراسیون منزل 2021

شاید فکر کنید که سبک دکوراسیون امروزی مطابق با سبک دکوراسیون مدرن است، اما اینطور نیست و کسانی که بخواهند ازاین سبک پیروی کنند لازم است که بیشتر از دنیای مد و طراحی بدانند و بعد ازآن متوجه تفاوت های ریز این دو سبک میشوید.

یکی از تفاوت های اصلی آنها این است که سبک مدرن قدمت بیشتری دارد و قوانین مشخصی برای چیدمان آن وجود دارد و انعطاف پذیری سبک امروزی نسبت به سبک مدرن بیشتر است و البته علاقه مردم در آن هست. به طور مثال استفاده از الگوهای خمیده در سبک امروزی یکی از تحولات آن است.

سبک مینیمال در دکوراسیون داخلی منزل

خصوصیات سبک مینیمال دکوراسیون

تعدادی از افراد تصمیم میگیرند که در خانه خود سبک دکوراسیون مینیمال را پیاده سازی کنند و پرکاربردترین رنگی که در این دکوراسیون وجود دارد رنگ سفید است و این سبک شباهت زیادی از نظر ساده بودن به سبک مدرن دارد. استفاده زیاد از رنگ های خنثی در دکوراسیون داخلی منزل مینیمال از ویژگی های بارز آن است و تا جایی که میتوانید وسایل اضافی و دکوری های بیش از حد در این فضا نگذارید.

مهمترین و اساسی ترین ویژگی سبک مینیمال خلوت بودن  فضا است که باعث ایجاد یک آرامش خاصی در محیط میشود.

سبک دکوراسیون روستیک

ویژگی های سبک روستیک دکوراسیون

آن دسته از افرادی که در منزل خود از سبک روستیک استفاده کنند ممکن است آن را با سبک روستایی هم بشناسند. در واقع ویژگی اصلی سبک روستایی و روستیک یک خانه ساده و بی آلایش است که تا جایی که امکان دارد از سنگ و چوب در طراحی فضا استفاده شده است و میتوانید در این سبک از چیدمان از وسیله های کهنه و رنگ و رو رفته استفاده کنید تا این فضا را اصیل تر نشان دهید.

سبک شیکر در دکوراسیون داخلی

سبک شناسی در دکوراسیون داخلی تبریز

سبک شیکر یکی از سبک هایی است که اگر شما از آ ن اطلاعی داشته باشید به سمت آ ن جذب میشوید، زیرا جذابیت و سادگی چشم نوازی در این سبک پیداست. یکی از اصلی ترین ویژگی های این سبک دکوراسیون داخلی منزل رنگ های مات و خنثی مانند رنگ های طوسی، خاکستری و بژ میباشد و همه وسایلی که در قسمت های مختلف خانه قرار دارد رنگ های مات و خنثی هستند و هر چه چوبی که در این سبک وجود دارد از رنگ های تیره است و این فضا جذاب تر خواهد بود.

سبک دکوراسیون داخلی منزل ایرانی

دکوراسیون ایرانی مدرن در تبریز

به خاطر وجود وسایل خاص و ویژه‌ ای که در خانه ‌های ایرانی موجود است، می توان یک سبک متفاوت برای دکوراسیون داخلی خانه های ایرانی قائل شد و در خیلی از جاهای دنیا این سبک شناخته شده است و اصالت زیادی دارد. استفاده از ستون‌های بلند و ایوان ‌های مرتفع یکی از اصلی ترین ویژگی های طراحی داخلی منازل ایرانی است و شما می توانید از فرش ایرانی و پرده های متناسب با آن برای این سبک استفاده کنید.

سبک دکوراسیون داخلی کلاسیک

دکوراسیون کلاسیک ایرانی در تبریز

برای دکوراسیون داخلی کلاسیک می توانید تا جایی که مایل هستید از نظم و تقارن استفاده کنید و در واقع یکی از ویژگی های این سبک نظم زیاد آن است و اصالت و سنگینی خاصی در فضا حاکم می شود. در قسمت های مختلف سبک کلاسیک دکوری هایی قرار می گیرد که می توانید از هر کدام یک جفت تهیه کنید تا تقارن در فضا به صورت کامل رعایت شود. همچنین می توانید در سبک دکوراسیون داخلی منزل کلاسیک از رنگ های مختلفی مثل کرم و قهوه ای و زرشکی استفاده کنید و ترکیب آنها در کنار وسایل چوبی این زیبایی را چندین برابر می کند. برای داشتن سبک کلاسیک در قسمت اتاق خواب می توانید از سرویس خواب کلاسیک استفاده کنید و همچنین آباژور های سرامیکی و غیره می توانند این سبک دکوراسیون اتاق خواب کلاسیک را تکمیل تر کنند.