اشتباهات رایجی که در زمان طراحی دکوراسیون داخلی نباید مرتکب شوید !

طراحی دکوراسیون مغازه در تبریز

از موارد مهم در زمینه بازسازی ساختمان یا ساختن یک بنا طراحی دکوراسیون داخلی است. منظور از طراحی داخلی ساختمان، طراحی قسمت های داخلی خانه از دیدگاه بصری، هنری و کاربردی آن با توجه به ساختار علمی و ساخت و ساز معماری داخلی است و کسی که وظیفه طراحی را بر عهده دارد با استفاده از علم طراحی باعث افزایش عملکرد کاربردی فضا می‌شود و سعی می‌ کند سلایق و علایق شما را در کاربرد فضا استفاده کند. پس می توان گفت که طراحی داخلی متصل کننده بین دکوراسیون داخلی و معماری می باشد.

طراحی دکوراسیون داخلی چه کاربردی دارد؟

طراحی و دکوراسیون داخلی تبریز

یکی از پرکاربردترین زمینه های بهینه سازی فضای خانه این روزها دکوراسیون داخلی خانه ها و ساختمان ها می باشد و طراحان دکوراسیون داخلی ساختمان به جای اینکه به طراحی داخلی خانه و ساختمان دست بزند، با وسایل و عناصری که در یک محیط وجود دارند، کار دارد. به طور نمونه با تغییر رنگ، وسایل خانه و امثال آن، قسمت های مورد نظر تغییر پیدا می‌کند و کسی که طراحی دکوراسیون داخلی را بر عهده دارد باید ابعاد و اندازه های محیط و همچنین مقدار روشنایی و اندازه و ابعاد مبل و نوع مصالح را بداند تا در کنار زیبایی خاص بودن یک خانه، محیطی امن را نیز هم برای افراد آن خانه بسازد و خلاقیت همیشه می تواند باعث ایجاد یک فضای منحصر به فرد و خاص شود

باید ها و نباید های دکوراسیون داخلی

اکثریت افراد در طراحی دکوراسیون داخلی خانه های خود اشتباهاتی را انجام می دهند که به دلیل تکرار زیاد این اشتباهات به اتفاقی عادی تبدیل می شوند. این اشتباهات سبب میشود که افراد در خانه احساس آشفتگی و بی قراری داشته باشند و از دکوراسیون منزلشان راضی نباشند . در ادامه ما به شما تعدادی از این باید و نباید ها را به شما خواهیم گفت.

خرید مبلمان اشتباه

مبلمان و دکوراسیون داخلی تبریز

ناسب نبودن اندازه مبل ها با اندازه اتاق از مهم ترین اشتباهات در دکوراسیون منزل است. بسیاری از افراد زمانی که می خواهند مبلمان انتخاب کنند تنها به مد بودن آن فکر می کنند و مرغوبیت و راحتی و اندازه اش را در نظر نمی گیرند.

برای انتخاب مبلمان علاوه بر اینکه مبلمان باید راحت باشد بهتر است متناسب با فضای خانه شما باشد یعنی برای سالن کوچک مبل های بزرگ به خصوص کاناپه بزرگ استفاده نکنید زیرا اندازه اتاق کوچک تر نشان داده می شود. از کاناپه های بزرگ برای سالن های بزرگ استفاده کنید. برای سالن های کوچک یک عدد مبل دو نفره و دو عدد صندلی راحتی میتواند گزینه بهتری باشد.

چیدمان کوسن و بالش ها روی مبل و یا تخت شما

نقش مبلمان در دکوراسیون داخلی

استفاده از کوسن و بالش های رنگارنگ به فضای خانه نشاط و شادابی می دهد، اما اگر در این کار زیاده روی کنید یعنی بیش از حد روی مبلتان بالش و کوسن بچینید ، فضای کافی برای نشستن باقی نمی ماند و بسیاری از میهمان ها برای این که روی مبل جا بشوند بالش ها را روی زمین می گذارند.

نصب صحیح تابلو های تزیینی

تاثیر تابلو نقاشی در دکوراسیون

در طراحی دکوراسیون داخلی یکی از مهم ترین موضوعات نصب تابلوها در ارتفاع مناسب است تا با چشم ها هم سطح و در یک راستا باشند و از زمین فاصله یک و نیم متری داشته باشند. نصب تابلوها در ارتفاع خیلی بالا و یا خیلی پایین اشتباه است.

نحوه قرارگیری مبلمان در طراحی دکوراسیون داخلی

برای اینکه ظاهر مبلمانتان خاص تر دیده شود و فضای نشیمن شما کوچک به چشم نیاید هیچگاه مبل هایتان را به دیوار نچسبانید و با اندکی فاصله از دیوار قرار دهید. عدم ایجاد فاصله بین مبل و دیوار سبب می شود بعد از مدتی روی دیوار لک ایجاد شود.

نصب صحیح پرده

ویژگی های پرده مناسب در دکوراسیون داخلی

یکی دیگر از اشتباهات رایج در دکوراسیون خانه نصب پرده در ارتفاع نادرست است. برای اینکه فضای خانه شما بزرگتر و زیبا تر به چشم بیاید هیچ گاه پرده ها را در ارتفاع نامناسب نصب نکنید.

نور و روشنایی

سایت دکوراسیون داخلی در تبریز

از مهمترین اشتباهات طراحی دکوراسیون داخلی نورپردازی نامناسب است. عدم استفاده از نور مناسب در فضا زیبایی دکوراسیون شما را کم میکند، بنابراین در فضای نشیمن خود از نورپردازی مناسب استفاده نمایید. در دکور خانه خود از چراغ های رومیزی و چراغ های پایه دار مثل آباژور استفاده کنید و تا جایی که می توانید چراغ های سقفی کم نور به کار ببرید.