کابینت ممبران چیست

این که آشپزخانه خود را با کابینت ممبران تزئین کنید هزینه بالایی نسبت به سایرمتریال ها مثل ام دی اف خواد داشت هزینه ای تقریبا با نصف هزینه دکوراسیون چوبی.
اما آیا واقعا کابینت ممبران نسبت به هزینه ای که میکنیم میتونه ما رو راضی کنه یا این که این نوع کابینت هم معایبی داره که تا ازش استفاده نکنیم متوجهش نمیشیم؟

کابینت ممبران در تبریز

ممبران چیست:


ممبران نوعی pvc میباشد که بر روی سطوح طرح داری همچون ام دی اف، نئوپان و یا چوب توسط حرارت، چسب و فشار ناشی از خلاء (وکیوم) پوشش داده میشن. و باعث زیبایی آن ها میشود. این نوع ممبران به وکیوم نیز شهرت دارد ولی متمایز از هم نیستند
نوع پوشش سطح ممبران میتواند مات یا براق باشد
بدلیل کاهش هزینه ها یک سمت ورق با پوشش ممبران تولید میگردد
بدلیل این که رنگ ریخته شده روی سطح ممبران به سختی پاک میشود اصولا کابینت ممبران در مراحل پایانی ساخت خانه و بعد از گچ کاری و رنگ کاری نصب میگردد.
البته ورقهای آماده ممبران در بازار موجوده ولی اکثر کابینت سازها نسبت به سلیقه و درخواست مشتری طرح روی ام دی اف رو به منبت کار یا cnc کار سپرده و عمل چسب کاری و وکیوم رو به کارگاه های مخصوص این کار واگذار میکنند

چگونگی ساخت کابینت ممبران در تبریز

کابینت ممبران طرح کلاسیک

در سبک کلاسیک دکوراسیون بیشتر از متریال چوب استفاده میشه ولی چون ساخت کابیت چوبی گران است از ممبران با طرح چوب در سبک کلاسیک استفاده میکنند.
مزیت کابینت ممبران تنوع طرح های آن ها میباشد بگونه ای که میتوانید از طرح های مات برای سبک کلاسیک و براق برای سبک مدرن استفاده کنید
هر دو نوع کابینت ممبران براق و مات میتونن دارای نقش و منبت های کم یا زیاد باشن و هر چه طرح و نقش بیشتر باشد هزینه آن نیز افزایش خواهد داشت
به ممبران های دارای طرح و نقش کم ممبران کم کار و به ممبران های دارای نقش و طرح زیاد ممبران پرکار میگویند
قبل از این که به مزایا و معایب کابینت ممبران بپردازیم باید یادآور شویم که تمامی متریال ها همچون ام دی اف، هایگلاس، چوب، روکش چوب و … دارای محاسن و معایب مختص خودشون هستند.

کابینت ممبران کلاسیک در تبریز

مزایای کابینت ممبران

دارای طرح های متنوع، زیبا و لاکچری برای هر سلیقه ای
تنوع زیاد و قابل استفاده در سبکهای متفاوت کلاسیک و مدرن
شباهت بصری فوق العاده به کابیت چوبی در صورت استفاده از طرح های چوبی (تقریبا نصف قیمت کابینت چوبی)

معایب کابینت ممبران:

اگر یک ویولن خیلی گران و حرفه ای را به یک نوازنده آماتور دهید باز هم نوای دلنشینی نخواهید شنید
زیبایی و دوام کابینت ممبران وابستگی زیادی به کیفیت کار کابینت ساز دارد (استفاده از چسب ، منبت کاری ، وکیوم و ساخت و استقرار مناسب در محل )
حساسیت به نور خورشید و حرارت ناشی از اجاق و بخار : بطوریکه دارای رنگ پریدگی به مرور زمان و همچنین شل شدن چسب ها که باعث جدا شدن وکیوم و یا باد کردن چسب ها خواهد شد.
احتمال جدا شدن روکش از روی مغزی در صورتی که روکش به خوبی وکیوم نشده باشه (جنس نامرغوب)
ظرافت کمتر طرح های منبت و کنده کاری شده نسبت به کابینت های چوبی
تعمیر خرابی و یا گسترش دکوراسیون
بدلیل تنوع زیاد طرح و رنگ اگر بعد از مدتی تصمیم به تعمیر و یا گسترش کابینت خونتون رو داشته باشید پیدا کردن طرح قبلی توی بازار کار واقعا سختیه مخصوصا اگر مدت زیادی از نصب کابینت شما گذشته باشد چرا که تولید کننده ها اکثرا به اقتضای زمانی هر ساله طرح های جدیدتر را جایگزین طرح های قبلی میکنند

معایب کابینت ممبران در تبریز

کابینت انزو:

نوع دیگری از کابینت ممبران که ترکیبی از ظاهر کابینت هایگلاس و باطنی از کابینت ممبران را دارد بنام کابینت انزو میباشد. این نام برگرفته از شرکت تولید کننده این نوع ورق ها میباشد.
قیمت کابینت انزو گرانتر از کابینت ممبران میباشد.

طراحی و ساخت کابینت انزو در تبریز

بهترین رنگ های ممبران

کابینت ممبران دارای تنوع رنگی خوبی است و باید دقت کنیم که رنگ انتخابی کسل کننده و دلگیر نباشه
اولین چیزی که هنگام ورود به خونه جلب توجه میکنه رنگ بندی و استایل دکوراسیون هست
انتخاب رنگ بستگی به بقیه دکوراسیون و حال و هوای خانه شما دارد ولی بیشترین رنگ هایی که مورد توجه خریداران قرار گرفته اند به این شرح هستند.

کابینت ممبران سفید

رنگ سفید بدلیل خنثی بودن و قابلیت ترکیب با دیگر رنگها بیشترین استفاده را دارد

کابینت آشپزخانه سفید در تبریز

کابینت سفید صدفی

طراحی و ساخت کابینت ممبران سفید صدفی در تبریز

کابینت ممبران سفید طلایی

شاهکارهای جواهراتی اکثرا بدلیل استفاده از جزئیات ریز مورد توجه قرار میگیرند در کابینت ممبران با رنگ طلایی نیز همین اصل صدق میکند تناسب رنگ طلایی به سفید باید بصورت کم، محدود و ظریف باشد تا زیبایی کار دو چندان شود. در کابینت سفید طلایی اکثرا یراق آلات را در رنگ طلایی و کابینت را به رنگ سفید انتخاب میکنند.

ساخت کابینت سفید طلایی در تبریز

کابینت ممبران سفید و قهوه ای روشن

بدلیل انعکاس نور در رنگ های روشن برای فضاهایی که نیاز به بزرگتر دیده شدن دارند از ترکیب رنگ سفید و قهوه ای روشن استفاده میشود.

کابینت ممبران سفید قهوه ای روشن در تبریز

ممبران مشکی مات

استفاده از متریال های براق برای رنگ های روشن و متریال های مات و کدر برای متریال های تیره مثل مشکی و طوسی عالی خواهد بود. استفاده از رنگ های تیره برای فضاهای کوچک توصیه نمیشود.

کابینت ممبران مشکی در تبریز

کابینت ممبران قهوه ای طرح چوب

رنگ قهوه ای برگرفته از رنگ چوب و القا کننده حس خوشایند طبیعی بودن میباشد
رنگ های قهوه ای سوخته ،گردویی، قهوه ای فندقی و قهوه ای روشن از خانواده رنگ های چوبی میباشند که بصورت تک و یا ترکیب با رنگ های دیگر مانند مشکی مات میتوان استفاده کرد

کابینت آشپزخانه قهوه ای سفید

کابینت ممبران شرابی

رنگ شرابی گرچه حس لاکچری بودن را القا میکند ولی در استفاده و ترکیب آن با دیگر رنگ ها دارای محدودیت میباشد و اگر درست استفاده نشود از زیبایی آن کاسته خواهد شد. استفاده از نوردهی مناسب و بیشتر برای فضاهای دارای رنگ تیره و شرابی باید مد نظر قرار گیرد.

کابینت ممبران شرابی در تبریز

از آنجاییه که هزینه زیادی برای کابینت ممبران میکنید تاکید میکنیم با افرادی که قیمت کار رو پایین تر از عرف بازار اعلام میکنن و سابقه و رزومه خوبی ندارن همکاری نکنین.

زیبایی و استایل دکوراسیون به طرح و جنس کابینت وابستگی دارد و هرچه کابینت زیباتر باشد تاثیر بیشتری بر چم ببینده دارد
طراحی و جنس کابینت به دکوراسیون و سبک ساخت خانه و آشپزخانه بستگی دارد
از کابینت ممبران در هر دوحالت کلاسیک و مدرن استفاده میشود ولی مبنی پیدایش آن بر اساس دکوراسیون کلاسیک بوده است